Loty samolotowe bush flying
Loty samolotowe typu bush flying jest pewnego rodzaju odwróceniem systemu panującego w dzisiejszym lotnictwie.
Obecne lotnictwo wymaga utwardzonych i długich pasów startowych zyskując wysokie osiągi, które przekładają się na wyniki finansowe.
Czyli otoczenie zostaje dostosowane do wymagań samolotu. Jednak ograniczeniem jest możliwość operowania od lotniska do lotniska.
Natomiast w przypadku lotów typu bush flying dostosowujemy samolot do otoczenia zyskując możliwości lądowania prawie wszędzie. Na łące, na górskim stoku czy grzbiecie lub w korycie rzeki.
Ograniczeniami są umiejętności i fantazja (często ułańska) oraz zasobność portfela.
Specyfika lotów samolotowych bush flying
Loty samolotowe bush flying są zupełnie inne niż normalne latanie.
Można tutaj mówić wręcz sztuce latania VFR, gdzie najwięcej, a właściwie praktycznie wszystko zależy od umiejętności pilota oraz możliwości samolotu. Podobnie jak w wyścigach motocyklowych czy samochodowych.
Chodzi nie tylko o samą nawigację, która i tak jest już od dawna oparta o GPS, ale przede wszystkim o sposób wykonywania startów i lądowań w miejscach generalnie do tego nie przystosowanych.
Pod tym względem jest to trochę podobne do latania śmigłowcowego oczywiście z poprawką na wymaganą długość rozbiegu i dobiegu danego samolotu.
Śmigłowcem jest po prostu łatwiej poprzez możliwość lądowania z zawisu bez prędkości postępowej.
Innymi nietypowymi elementami są odloty i przyloty, które wykonuje się często pomiędzy wysokimi przeszkodami czy pomiędzy górami.
Podejście z prostej to tylko jedna z opcji.
Niestety do takiego latania nie wystarczą tylko umiejętności.

Wymagania stawiane samolotom. Loty samolotowe bush flying od strony sprzętu

Dla pilotów zainteresowanych tego typu lotami i posiadającymi licencję lub świadectwo kwalifikacji organizujemy kursy treningowe prowadzone przed doświadczonego instruktora samolotowego. Z uwagi na specyfikę lotów zajęcia prowadzone są zawsze indywidualnie, osobno dla każdego pilota.
Według obecnie obowiązujących przepisach lotniczych nie ma żadnego konkretnego uprawniania i pod względem prawnym są to takie same loty jak np. z lotniska na lądowisko.
Jest to wręcz idealna sytuacja ponieważ nie mamy żadnych sztucznych ograniczeń i wymagań.